Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Knäpp i bängen.

Av That Girl - 24 november 2012 22:37

Jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Vill inte vara jag. Vill vara någon annan.

De senaste veckorna har jag blivit sämre. Mår illa ofta, flera gånger varje dag, på grund av vad jag tror är stress och ångest. Mår illa när jag ser mat. Mår illa när jag ser mig själv. Jag har så mycket hat och ilska mot mig själv. Känner allt oftare det där suget att jag vill och behöver skada mig själv... Mer än vad jag redan gör, så att säga. Idag är en sån där dag då jag bara vill dö, helt enkelt. Typ slänga mig framför ett tåg eller nåt. Men det går ju inte, finns ju inga tåg här. Är alltför apatisk för att knappt gå utanför dörren förutom till jobbet. Jag gillar faktiskt mitt jobb. Det är inte så att jag varje dag ser fram emot att gå till jobbet, vill ju helst stanna i sängen, men jag gillar mitt jobb. Det är bra. Jobbar halvtid på fritids nu, och vissa kvällar och varannan helg tar jag hand om tjejerna (mitt andra jobb). 


När jag läser om annat folk som mår dåligt så tycker jag synd om dem, dem förtjänar inte att må så. Men det gör jag. Jag är äcklig och ful och förtjänar inte att vara glad. När jag tänker på min framtid så blir jag ledsen. Vad har jag ens för framtid egentligen? När jag var yngre hade jag stora drömmar. Nu är det enda jag vill att köpa hus, gifta mig, bilda familj etc., men även det verkar som att det kommer att förbli en dröm. Nu kommer jag låta som en fjantig femtonåring som klagar över sitt så kallade "kärleksliv", men jag är 21 år gammal och har aldrig haft en bf. Inte ens en flört. Inte ens har någon snubbe visat den minsta gnutta intresse över mig. Jag vet ju varför, men det svider i alla fall. Jag kommer ihåg när jag var 14 och killen jag var sjukt kär i (fast det visste ju inte han) kallade mig "så jävla ful" inför sina kompisar, och sedan skrattade dem. Jag vet inte varför han gjorde det, jag hade ens aldrig pratat med honom. Men det var ju inte så kul att höra. En annan gång, några år senare, gick jag runt ensam på gatorna i öret en kväll, väntade på bussen, hade hörlurar i öronen. Några tiotal meter framför mig gick en tjej i min ålder, kanske några år äldre. Hon gick förbi en bil som stod parkerad längs gatan, och när hon passerade så frågade ett gäng killar som satt i den om hon ville hänga med dem i bilen. Hon sa nej. Sen när jag närmade mig bilen så hörde jag att en av killarna sa "nej, inte hon, hon är för ful", sen skrattade dem. Dem trodde kanske att jag inte hörde, jag hade ju hörlurar i öronen, men min ipod var sedan länge död.

Jag menar inte att det de sa om och till mig inte är sant, men det betyder inte att det inte gör ont att höra från någon annan än mig själv. Jag tänker ofta på varför just jag hade sån otur och blev den fula i familjen. Mina systrar ser båda bra ut. Mina föräldrar ser normala ut. Så varför är jag så jävla ful? Mina systrar är pinnsmala, kan äta vad som helst och hur mycket som helst utan att deras kroppar förändras. Jag kan inte ens titta på mat utan att jag sväller upp som en jävla valross. Nu kanske jag bara låter bitter, men det är så surt. Varför varför varför. Varför är jag så ful? Varför är jag så fet? Varför är jag knäpp i bängen? 


Detta blev ett väldigt negativt inlägg, men det är en sån dag. En ledsen dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av That Girl - 2 februari 2017 23:26

jag tänker på detta ofta. facts and fears.   facts: jag är ful. så är det bara. jag borde väl acceptera det nån gång men det är svårt. vill så gärna veta hur det känns att vara konventionellt vacker. någon som folk ser och tänker "hon är vacker!"...

Av That Girl - 24 januari 2017 20:42

better stop now, take a look around see what you've done you'd rather live a lie than realize; you are alone   so you pretend everything's alright  it's almost easy your faith in yourself is wearing thin you're losing ground   the...

Av That Girl - 24 januari 2017 20:10

alla dessa texter har/hade också musik. jag har fortfarande kvar musiken jag skrev till vissa. Men den är hemlig!   det här är refrängen till en låt som jag faktiskt gillade. den hette "drowning"   another scar on my body that no one but i...

Av That Girl - 24 januari 2017 19:58

hittade ett skrivblock från måånga år sedan (10+) med bland annat låttexter som jag skrivit. de är inte spceillt bra (alls haha!) men kul att läsa ändå. den nedan titulerade jag smart nog "emo song"   why can't you love me and why can't you just ...

Av That Girl - 4 januari 2017 22:13

Behöver skriva av mig. Mår inte bra nu. Varje dag längtar jag till att det ska bli kväll så jag kan sova. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards